های مشتریان خود قرار می گیرید؟ چه نگرشی را نسبت به این موضوع در سازمانتان پیاده سازی کرده اید؟ چه ابزارهایی را برای ثبت و بررسی دقیق تر شکایات، مورد استفاده قرار می دهید؟آیا کارمندانتان به وضوح می دانند در زمان برخورد با یک مشتری شاکی چه باید بکنند؟آیا پس از دریافت شکایت،روند صحیح و مشخصی برای پیگیری و اصلاح وجود دارد؟ چند شکایت عمده ای که معمولا با شما مطرح می شود چیست و شما چه راههایی را برای پیشگیری از شکایت های مشابه به کار برده اید؟بازار تجاری جنگی است که در آن رقبا دشمن هستند و مشتری، سرزمینی است که باید فتح شود. حقیقت بازار تجاری امروز، خدمترسانی به مشتریان نیست بلکه: تاختن، گول زدن و جنگیدن با رقباست.اکنون تغییرات عمدهای به وجود آمده و جنگهای تجاری بسیاری در سراسر جهان به وقوع پیوسته است. همه کس، در همه جا، وضعیت تجاری رقیب را دنبال میکند. این بدان معنی است که: به کارگیری اصول جنگ بازار، از همیشه مهمتر شده است. شرکتها باید چگونگی مقابله با رقبا را دانسته، عیبهایشان را کشف و از قدرت گرفتن آنها جلوگیری کند.آنها باید استراتژی صحیحی را دنبال کنند. در اینجا تفاوت نمیکند بود که آگاهی بالايی ايجاد کند و مورد توجه قرار بگيرد. همچنين احساس شد مورد علاقه قرار گرفتن اين تبليغات نيز از اهميت يکسانی برخوردار است. و سگ کوچکی که برای اولين بار در 1972 در تبليغات ظاهر شد در هر دو مورد نقش محوری بازی می کرد. با اين وجود ارزش استثنايی سگ در چگونگی توسعه آن در طول سال ها و در نتيجه ثبات ارزشمندی است که بدست آمده است و اين در حالی است که با رشد مداوم نسل های خريدار کاغذ توالت همسو بوده است. علاوه بر اين، با به نمايش گذاشتن لطافت، قدرت و متراژ بالای اين محصول، به شکل گسست ناپذيری با برند ارتباط برقرار کرده و به استعاره ای برای هرچيز که مردم در باره اندرکس دوست دارند تبديل شده است.بنابراين، تبليغات اندرکس نه تنها به نحوی استثنايی مورد توجه قرار گرفت بلکه به شکلی باور نکردنی از محبوبيت برخوردار شد. به نظر ميلوارد براون، تبليغات اندرکس يکی از استثنايی ترين کارزارهايی است که تاکنون صورت گرفته و بيش از 85% پاسخ دهندگان از تبليغات لذت برده بودند. ترکيب اين سطح استثنايی از ضريب آگاهی بالا و اين شدت مورد علاقه بودن با هيچ برند ديگری قابل مقايسه نيست. خصوصيات مصرف کنندگان چيزی را می خواهد نمی توانند به شکلی موثر مزايا را با برند پيوند دهند. به اين نکته نيز در بخش گذشته به هنگام صحبت از تمرکز مزيت در جايگيری اشاره گرديد. وقتی که با رفتار حاصل از محرک منفی سر و کار داريم، تبليغات بايد مستقيما بر مزيت تمرکز داشته باشد. اما وقتی رفتار از محرک مثبت حاصل می شود، تبليغات بايد با پيامدهای احساسی مزيت سر و کار داشته باشد.به هنگام بررسی رفتارهای ناشی از محرک منفی، مهم است بدانيم که منفی بودن به معنی ‘بد’ بودن نيست. محرک های منفی عموما با رفتاری سر و کار دارند که قرار است مشکلی را حل کند و يا مانع آن بشود. يک زن خانه دار با انبوهی از ظرف های کثيف (مشکل) روبروست و به يک مايع شوينده (راه حل) نياز دارد تا آنها را تميز کند؛ يا يک پدر نگران خانواده جوان خود است و اينکه شايد برايش اتفاقی بيفتد و ديگر نتواند کار کند (مشکل)، بنابراين خود را بيمه می کند (ممانعت).محرک های مثبت عموما با جلب رضايت فردی يا تاييد اجتماعی سر و کار دارند. شخص انواع نان را در ويترين نانوايی می بيند و مقداری از آنها را برای لذت بردن خريداری می کند (خوشنودی حسی) يا يک کباب پز برای استفاده در فضای از رویداد هم تصاویر، فیلم ها و اطلاعات جالب و جذاب مراسم را منتشر کنید. اجازه دهید در این خصوص به یک نمونه جالب اشاره کنم. چندی پیش عاملان فروش خودروی کادیلاک در واشنگتن، اسپانسر برنامهYoung and the Guest List شدند (برنامه ای که در آن به افراد سرشناس زیر چهل سال ساکن در منطقه واشنگتن دی سی پرداخته می شود). عاملان فروش، فیلم های کسانی که در این برنامه مورد تقدیر قرار گرفته بودند را منتشر کردند. شرکت کادیلاک متوجه شد که این فایل های ویدئویی ماه ها پس از اتمام برنامه، در شبکه های اجتماعی همچنان دست به دست می چرخد و به اشتراک گذاشته می شود. با توجه به کانال های متعدد اطلاع رسانی که امروزه در اختیار همگان وجود دارد، ضروری است که شما طرح های بازاریابی خود را به یک کانال محدود نکنید. شکی نیست که شبکه های اجتماعی، اوضاع بازاریابی و کسب و کار جهانی را دگرگون کرده است. امکاناتی که این شبکه ها با گشاده دستی هر چه تمام در اختیار مدیران و صاحبان صنایع قرار می دهند، کاملاً هیجان انگیز است. با این حال ترکیب این قابلیت ها با شیوه های سنتی بازاریابی، می تواند همچون معجونی جادویی کسب و کار شما را متحول
بازاریابی به شیوه نوین[ دوشنبه 11 آبان 1394 ] [ 1:09 ] [ مریم ]