به ياد آوری صحبت کرده ايم: نمايش دقيق بسته بندی به همان صورت که در نقطه-خريد ديده می شود جهت آگاهی برند بازشناسی و ايجاد يک پيوند دقيق نياز-برند جهت آگاهی برند به ياد آوری.استراتژی های تلقی برند يکی از چهاربخشی های ترکيب درگيری و انگيزش با تصميم خريد را به نمايش می گذارند. توجه داشته باشيد عناوين آنها ’اطلاعاتی’: استراتژی های پرداختن به محرک های منفی و ‘تبديلی’: استراتژی های پرداختن به محرک های مثبت تعيين شده است. اين عناوين، هدف عمومی ارتباطات برند را برای رفتارهای ناشی از محرک های منفی در تامين اطلاعات جهت کمک به حل يا ممانعت از مشکل، و برای رفتارهای ناشی از محرک های مثبت در تبديل حالات شما از خنثی يا بی حاصل به يک احساس مثبت تر ناشی از لذت استفاده از يک محصول يا کسب تاييد اجتماعی از طريق خريد آن، به نمايش می گذارند.پيش از اينکه بطور اختصاصی در باره تاکتيک های خلاقانه جدول چهاربخشی استراتژی ارتباطات تلقی برند بحث کنيم بايد اشاره کنيم که در گذشته بعضی ديگر نيز جداول مختلفی را جهت کمک به توضيح يا تبيين نمونه های ارتباطات بازاريابی پيشنهاد داده اند. شايد مشهورترين نمونه آن جدول FCB يادآوریاگر از فکر کردن دست برداريم، آدم ها زمان اندکی را برای فکر کردن به چيزهايی که می خواهند بخرند صرف می کنند: خمير دندان، غذاهای سبک، پاک کننده ها، مُسکن ها، نوشيدنی های سبک، پودر شستشو. تمامی اينها محصولاتی هستند که بواسطه چيزی که جان هاوارد (پدر مطالعات رفتارمصرف کننده) آن را رفتار واکنشی جاری (1977) می نامد خريداری می شوند. شخص کالايی را در يک فروشگاه می بيند وتصميم می گيرد آن را داشته باشد يا به ياد می آورد که به آن نياز دارد.هنگامی که تصميم خريد يک برند اينگونه گرفته می شود، مناسب ترين هدف ارتباط آگاهی برند، آگاهی برند شناختی است. اساسا معنی آن اين است: آموزش نماد بصری (روسيتر و پرسی، 1988). در چنين مواردی يک تبليغات برند بايد برند را آنگونه که در نقطه-خريد به نظر می رسد به نمايش بگذارد. در اکثر اوقات به اين معنی است کهبايد بسته بندی به طور واضح در تمامی تبليغات برند شناسانده شود. همچنين به اين معنی است که چنانچه هدف از ارتباطات آگاهی برند، شناخت باشد، راديو نبايد در مخلوط رسانه مورد استفاده قرار گيرد چون مسلما فرد نمی تواند بسته بندی را آنگونه که در فروشگاه به نمايش در می میلیون ها مشتری جدید قرار بگیرند. علاوه بر این می توانید در هر لحظه از روز انتظار فروش محصولات تان را داشته باشید و این قدرتی است که حتی بهترین مناطق تجاری دنیا هم نمی توانند به شما بدهند.لیست محصولات فروشگاه فیزیکی را با فروشگاه اینترنتی هماهنگ کنید بعد از ایجاد فروشگاه اینترنتی، اطمینان حاصل کنید که لیست همه ی محصولات فروشگاه فیزیکی شما در وب سایت فروشگاه اینترنتی تان قرار گرفته است. فروشگاه اینترنتی داده ورزان به عنوان یک نرم افزار فروشگاهی قدرتمند ابزارهایی را در اختیار شما قرار می دهد تا کار هماهنگ سازی را برای شما ساده تر کند. مدیریت اطلاعات محصولات و مشتریان نیز یکی از موارد مهمی است که باید در نظر داشته باشید. پس بهتر است یک ارتباط قوی بین فروشگاه فیزیکی و اینترنتی تان برقرار کنید. پیشنهاد ما استفاده از یک سیستم "سی آر ام" یا "سیستم مدیریت ارتباط با مشتری" قوی برای مدیریت این اطلاعات است. مدیریت سفارش هاکمبود محصولات یکی از موقعیت هایی است که هیچ صاحب فروشگاهی دوست ندارد در آن قرار بگیرد. با ارائه ی همزمان خدمات فیزیکی و اینترنتی یک تجربه ی بی نظیر را به مشتریان خود ارائه می چيزی بی مانند می گردند و به نظر می رسد يک ساليتر راهی کوتاه به آن سوی است. و نيز می دانستيم که هر الماس منحصر به فرد است. هر کدام تاريخ خود را داشته و داستان ويژه ای دارد؛ هر کدام به شکلی با نور بازی می کند. دوبيرز در انتقال اشتياق زنها به طرح های بی مانند به سنگ های منحصر به فرد موفق عمل کرد.ابتدا، تبليغات از طريق داستان منحصر به فرد پيدايش الماس ها به روايت قصه بی تکرار زنها می پردازد. سپس اين اصالت منحصر به فرد با اعطای نام صاحب خود بر آن تثبيت می گردد. دوبيرز اين واقعيت ها را در کنار يکديگر قرار داده و می گويد: هيچ چيز ديگری مانند اين در جهان وجود ندارد. و از آنجايی که مال شماست، قانونا نام شما را بر خود دارد. مانند اليزابت تيلور34 و سارا ميلينگتون35 در بريتانيا و والريا مارتين36 در ايتاليا، به زنها چنين القا می شود که آنها نيز می توانند الماسهايشان را به نام خود نام گذاری کنند.سپس، زنهای واقعی شادی و هيجان اصيلی را به نمايش می گذارند. دوبيرز اين احساس را از طريق زنان مختلفی که با الماسهای خود ارتباط برقرار می کنند به تصوير می کشد. مدلها با عنوان خودشان و بدور از زرق و برقشان به
برند سازی در اینترنت[ چهارشنبه 25 فروردين 1395 ] [ 8:36 ] [ مریم ]